Mgr. Jana Mašová
Konzultace –, případně na základě emailové nebo telefonické domluvy.
Činnost speciálního pedagoga
Odpovídá za spolupráci se školskými poradenskými zařízeními v souvislosti s podpůrnými opatřeními pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a pro žáky nadané a mimořádně nadané.
1. Koordinuje
- péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané a mimořádně nadané,
- spolupráci školy se školskými poradenskými zařízeními – pedagogicko- psychologickými poradnami, speciálně pedagogickými centry, středisky výchovné péče,
- metodickou pomoc učitelům, žákům i jejich zákonným zástupcům v oblasti školní problematiky,
- přípravu a průběžnou úprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole – koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb na škole,
- metodickou činnosti pro pedagogy školy – specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně zdravotního postižení, návrhy metod a forem práce se žáky – jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů
- a participuje s výchovným poradcem na kariérovém poradenství – volba vzdělávací cesty žáka – individuální provázení žáka,
- a spolupracuje na koordinaci a metodickém vedení pedagogických asistentů ve škole,
- vytváření individuálních vzdělávacích plánů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a pro žáky nadané a mimořádně nadané,
- vytváření plánů pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a pro žáky nadané a mimořádně nadané
2. Samostatně zajišťuje
- vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče,
- evidenci zpráv z vyšetření ze školských poradenských zařízení – doporučení z vyšetření ze školských poradenských zařízení pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- pomoc třídním učitelům při vyplňování školního dotazníku pro školská poradenská zařízení,
- odesílání dotazníků,
- shromažďování doporučení ze školských poradenských zařízení, vysvětlení a pomoc učitelům při realizaci doporučení ze zprávy, vytváření aktuálních přehledů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
- průběžné vyhodnocování účinnosti navržených opatření, dle potřeby navržení a realizace úprav,
- vyhodnocení individuálních vzdělávacích plánů, podpůrných opatření, dohod o poskytování pedagogické intervence, případně plánů pedagogické podpory,
- konzultace s pracovníkem školského poradenského zařízení při tvorbě doporučení pro žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané a mimořádně nadané,
- přípravu ekonomických požadavků na zabezpečení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a mimořádně nadaných,
- specifické oblasti činnosti:
- individuální a skupinovou reedukaci u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
- individuální a skupinovou reedukaci u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
- vede dyslektický kroužek D – klub,
- provádění, event. zajištění speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činností reedukačních, kompenzačních, stimulačních se skupinou žáků,
- připravuje a upravuje podmínky pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- poskytuje poradenskou a konzultační pomoc zákonným zástupcům žáka,
- úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů,
- eviduje speciální pomůcky a didaktické materiály pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané a mimořádně nadané,
- zajišťuje půjčování odborných knih, didaktických materiálů a speciálních pomůcek učitelům, žákům a jejich zákonným zástupcům,
- na žádost vyučujících konzultuje a následně navrhuje další postup v péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- vede administrativu své činnosti – zápisy z jednání,
- neustále se vzdělává, sleduje nabídku vzdělávacích kurzů v rámci DVPP a vybraných se aktivně účastní, informuje o nich vyučující a asistenty pedagoga, navrhuje jejich účast na těchto akcích.